Mindfulness opfrissertje

Sicilie 2013 005

Eenvoudige meditatie om even op te frissen!
* Ga rechtop zitten in een comfortabele, waardige houding en leg je handen in je schoot of op je bovenbenen.
* Sluit je ogen en kijk naar beneden
* let op je ademhaling en volg volg de bewegingen daarvan in je lichaam
* let op hoe je adem zorgt voor beweging in je borst en buik en volg deze vanaf je neus waar de adem in- en uit stroomt
* Kies een deel van je lichaam uit die bij de adem betrokken is en focus je aandacht daarop. Je hoeft niets te veranderen; alleen te volgen en je aandacht te focussen.
* Op het moment dat je merkt dat je geest afdwaalt ( wat natuurlijk gebeurt) richt je je aandacht steeds weer op de adem.
* Doe dit 5 a 10 minuten en stel dan je aandacht open voor je gedachten, je gevoelens en ervaringen. Stel je voor dat je geest een open wijde hemel is en dat al deze registraties voorbij komen als drijvende wolken.
* Let op wat er het moment zelf gebeurt en blijf voelen hoe je lichaam meebeweegt met je adem. Merk veranderingen op van bijvoorbeeld geluiden, geuren, gedachten en gevoelens, lichamelijke gewaarwordingen.
* Open na nog eens een paar minuten je ogen ( of kijk weer op)
* Beweeg wat van je ledematen en rek je even uit.
* Neem wat van je ervaringen mee naar de rest van de dag en je bezigheden.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s