Mindfulness: de frisse blik

SAMSUNG

Op de laatste avond van de training blikken we erop terug en kijken samen wat de training heeft gebracht, wat men meeneemt, welke onderdelen helpend zijn en of de doelen, zoals bij de eerste bijeenkomst zijn gesteld gehaald en/ of veranderd zijn.

Bovenstaande foto laat zien dat men heel verschillende , maar overeenkomstige “sleutelwoorden of zinnen” naar voren komen.

Een greep:
* Contact maken met je lichaam door de bodyscan
* Discipline in het doen van de oefeningen maakt dat je ze makkelijker verinnerlijkt
* Door afstand te kunnen nemen van je automatische reacties ( emoties), krijg je meer keuzemogelijkheden over hoe je kunt omgaan met de situatie zoals die nu is.
* Door je bewust te worden van de stress, de drukte en je gedachten daarover voel je veel beter wat dat teweeg brengt in je lichaam.
* Een helpende gedachte: Het is nu ook oké: maakt dat je jezelf beter kan accepteren.
* Regelmatig op de dag tijd en aandacht voor jezelf hebben en bij wat het je doet, maakt dat je even kan “stoppen” en voor jezelf kan zorgen.
* Focussen, even loskomen van de stroom van gedachten kan je helpen even los te komen van de waan van de dag.

Kortom: veel tevredenheid en nieuwe bagage die helpt om je gelukkiger te voelen in je leven.

In september start de volgende training.

Deze is bedoeld voor mensen die al iets aan mindfulness hebben gedaan en dat willen onderhouden of blijven opfrissen en verdiepen.

Zie voor informatie: http://www.systeemtherapiejvermeer.nl

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s